Izlaist līdz saturam
Spēles "Karakum" apskats

Spēles "Karakum" apskats

Raksta autors: Kristaps Auzāns

  • Mehānika: komplektu vākšana
  • Spēles sarežģītība: viegla
  • Spēles ilgums: 30 min
  • Spēlētāju skaits: 2–4
  • Labākais spēlētāju skaits: 3–4

Kad skatos uz savu kolekciju, es redzu, ka man ir kaudzēm nopietnu un ilgi spēlējamu spēļu, bet bieži ir iztrūkums spēlēm, ko viegli un ātri iemācīties, izspēlēt 30 minūšu laikā, bet tomēr pieņemt gana daudz saturīgu izvēļu. Pēc ilgāka laika, manā kolekcijā atkal ir pievienojies viens šāds gabals — spēle “Karakum”

Tematika

Vai kāds atceras klasisko 50. gadu konfekti “Karakums”? Nē? Nu neko. Spēle nav par šo našķi, lai kādu iemeslu dēļ konfektes nosauktas Āzijas tuksneša vārdā. Spēlē “Karakum” katrs spēlētājs ir tirgotājs, kas mēģina izveidot labāko karavānu, lai dotos pāri tuksnesim. Vai tēma ir īpaši jūtama — ne gluži! Tomēr mazām spēlēm tas vairāk ir askētisma un iztēles veicināšanas jautājums. Un tā šeit netrūkst. Man ļoti patīk kamieļu siluetu noformējums, kas atgādina daudzas slavenās “National Geographic” bildes, kā piemēram šo:  

Komponenti

“Karakum” ir kāršu spēle kompaktā kastītē. Man gan būtu paticis, ka kārtis ir ierastajā izmērā un mazlietiņ biezākas, taču tās joprojām ir labas kvalitātes. Svarīgi, ka ikonogrāfija ir labi saprotama un iestrādāta dubultā, proti, spēlētāji var nolasīt nepieciešamo kārti gan pēc krāsas, gan simbola. Tas savukārt sniedz lielāku brīvību dizainā spēlēties ar dažādiem saulrieta krāsu toņiem un saglabā iespēju spēlēt cilvēkiem ar atšķirīgām krāsu redzēm.

Pie tam, jāatzīmē, ka sakrātās kāršu karavānas uz galda izskatās lieliski, piesaista apkārtējo uzmanību un rada sajūtu, ka tu esi paveicis ko nozīmīgu — pat tad, ja neesi uzvarējis. 

Mehānikas

“Karakum” mehānikas varu sadalīt divās daļās — ierastās un āķīgās.

Ierastās: spēlētāji savā gājienā veic vienu no divām darbībām — vai nu krāj resursus, izvēloties vienu reto resursu vai 2 parastos no kāršu līnijas, vai piekrāmē kamieļus (noteikumos rakstīts, ka pērk kamieļus, bet tas man šķita absolūti netematiski), kur atkal ir kāršu līnija un spēlētāji atdod noteiktu skaitu resursu, lai paņemtu kamieli, ko pievienot savai karavānai.

Āķīgās: te nu ir viss spēles sāls vai drīzāk smiltis tuksnesī. Kad spēlētāji pievieno kamieļus karavānai, katram nākamajam kamielim ar iepriekšējo jāsakrīt vai nu krāsai, vai vērtībai. Tas ir interesanti, jo tev no kamieļu tirgus konstanti der 1–2 kamieļi, par kuriem ir stress, ka kāds tos nopirks un visa krāšana vējā. Šī mehānika spēlētājiem iedod patīkamu spriedzīti, kad tērēt vērtīgos resursus, lai pirktu kamieli un kad krāt vēl resursus, jo bieži tev pietrūks viena resursa. Spēlē atļauts divus vienādus resursus izmantot kā jebkuru citu resursu, taču tas, protams, ir baigi neefektīvi. Šis vienmēr ir smags un reizē izšķirošs lēmums.

Otra āķīgā mehānika ir kamieļu cenas, proti, spēles beigās, kamieļu vērtība ir arī uzvaras punkti. Bet no pieejamajiem kamieļiem vienmēr vienai krāsai būs dārgāka cena kā citām. Tas konstanti mainās, kad kāds paņem kamieli, tāpēc tu nekad negribi pielādēt kamieli dārgāk, taču kopā ar ierobežoto kamieļu resursu, arī to nākas darīt, jo spēle beidzas tad, kad tirgus iztukšojies, un tu reāli vari nokavēt.

Kopumā mehānikas ir foršas. Atceros, ka pirmās partijas mēs izspēlējām zibenīgi, bet tad sākām mazliet vairāk iedziļināties un nu novērtējam taktiskās izvēles vienkāršajos noteikumos. Jāatzīst gan, ka spēle šķita patīkamāka pie vairāk spēlētājiem.

Vairākspēlējamība

Spēle mehāniski ir vienkārša un gana tīkama. Jāatzīst gan, ka šis nebūs tas gabals, ko spēlēsim daudzas reizes pēc kārtas vienā vakarā, bet redzu, ka laiku pa laikam pie “Karakum” atgriezīšos ar ierasto spēļu sajūtu — šis ir vienkārši, bet patīkami. 

Vērtējums

Kopumā “Karakum” mazajā kastē ir sapakota laba spēle ar vienkāršām, bet taktiski nozīmīgām izvēlēm, labu askētisko noformējumu, mazliet spriedzītes starp spēlētājiem un vizuāli patīkamu sajūtu spēles beigās, kad visi spēlētāji ir pabeiguši savas karavānas. Interesanti, cik bieži spēlēs figurē kamieļi — man kolekcijā šī ir ceturtā spēle, kur galvenais dzīvnieks ir kamielis. Vērtējums ir stabils 7 no 10.

Iepriekšējais raksts Spēles “Zing-a-Zam” apskats
Nākamais raksts Kāds ir tavs melnais stāsts?

Atstāt komentāru

Komentāri parādīsies pēc tam, kad tiks apstiprināti

* Obligātie lauki

0