Skip to content

Language

Catan-LV-logo.png__PID:cffea7e5-8508-4638-aaa6-7bf35b6c515c

"Catan" ir pasaulē populāra un pazīstama spēle. Spēlētāji cenšas kļūt par dominējošo spēku uz Katanas salas, būvējot ciemus, pilsētas un ceļus. Izvēlies ciematiem stratēģiski pareizu novietojumu, lai iegūtu vajadzīgos izejmateriālus, vai tirgojies ar citiem spēlētājiem. Spēle „Catan“ ir ieguvusi daudzus apbalvojumus un ir kļuvusi par vienu no populārākajām mūsdienu spēlēm, jo tā uzrunā gan pieredzējušus spēļu lietpratējus, gan tos, kam šis hobijs ir jaunatklājums.

Brain Games rīko Latvijas Catan čempionātus kopš 2004. gada, izlaižot vien pandēmijas gadus.

2024. gadā norisinājās 18. Latvijas Catan čempionāts.

IMG_2637.jpg__PID:66cb3ac2-e5c7-4cff-aa94-c818441dc70b

2024. GADA LATVIJAS ČEMPIONS

robijs

No plkst. 10.00 līdz 19.00.

REZULTĀTI

REĢISTRĀCIJA

Liquid error (sections/pf-d3b9441f line 48): product form must be given a product

Reģistrācija SLĒGTA!

Dalības maksa: 10€

Vietu skaits ir ierobežots tāpēc neatliec pieteikšanos uz pēdējo brīdi!

Čempionātā drīkst piedalīties no 14 gadu vecuma!

Seko līdzi jaunumiem Facebook pasākumā.

Ja kādu iemeslu dēļ tomēr netiec uz čempionātu, lūdzu par to informēt turnīra organizatoru. Naudas atgriešana par samaksāto dalību iespējama līdz 12. aprīlim.

ČEMPIONĀTA PROGRAMMA

Laiki ir provizoriski un tie čempionāta laikā var mainīties!

SESTDIENA, 20. APRĪLIS

10:00–10:45 dalībnieku reģistrācija, 1. raunda spēlētāju sadalīšana pa galdiņiem (ierodoties pēc reģistrācijas laika, turnīrā piedalīties nebūs iespējams)
10:50 čempionāta atklāšana
11:00–12:45 1. atlases raunds
12:45–13:00 rezultātu apkopošana
13:00–14:45 2. atlases raunds
14:45–15:30 pusdienu pauze; rezultātu apkopošana
15:30–17:15 3. atlases raunds
17:15–17:30 rezultātu apkopošana
17:30–19:15 4. atlases raunds
19:15–19:30 rezultātu apkopošana
19:30 rezultātu paziņošana, fināla dalībnieku sastāva noskaidrošana

SVĒTDIENA, 21. APRĪLIS

10.00–10.30 dalībnieku ierašanās, sadalīšanās pa galdiņiem
10.30–12.15 ceturtdaļfināli
12.15–12.30 rezultātu apkopošana
12.30–14.15 pusfināli
14.15–14.30 rezultātu apkopošana
14.30–16.15 fināls
16.20–16.30 apbalvošana

ČEMPIONĀTA NOTEIKUMI

SPĒĻU DALĪBNIEKU SASTĀDĪŠANAS KĀRTĪBA UN VĒRTĒŠANA

Spēļu pasludināšana

Pirms katra raunda tiek publiskots datora sagatavots saraksts, kurā čempionāta dalībnieki ir sarindoti pa galdiņiem. Šajā sarakstā dalībnieki var noskaidrot tā galdiņa numuru, pie kura viņiem būs jāspēlē nākamā spēle, un doties uzmeklēt atbilstošo galdiņu.

Laukuma sagatavošana

Visas spēles tiek spēlētas uz atšķirīgiem laukumiem. Par laukuma sagatavošanu un atbilstību ir atbildīgs spēlētājs, kurš ir pēdējais galdiņa sarakstā. Laukums tiek sagatavots pēc organizatoru izveidotā parauga.

TURNĪRA KARTĪBA

Kvalifikācijas turnīra kartība

Visi dalībnieki spēlē četrus raundus. Visos atlases raundos dalībnieki pie galdiņiem būs sadalīti nejauši, pēc izveidota algoritma.

Spēlētājiem pie galdiņa būs piešķirts viņa izvēles kārtas numurs. Spēlētājs ar pirmo kārtas numuru pirmais izvēlēsies figūriņu krāsu un kurš pēc kārtas viņš vēlas novietot pirmo ciematu. Pēc tam spēlētājs ar otro galdiņa numuru izvēlēsies savu figūriņu krāsu un kurš pēc kārtas novietos pirmo ciematu. Spēlētājs ar trešo galda numuru izvēlēsies vienu no atlikušajām opcijām, bet spēlētājs ar ceturto galdiņa numuru saņems to, kas palicis pāri.

Dalībnieki pie galdiņa sasēžas secībā, kādā tie novietos pirmo ciematu. Spēlētājs, kurš pirmais novietoja pirmo ciematu, veiks pirmo gājienu.

Spēlētājs ar zemāko galdiņa numuru būs spēles baņķieris.

Iespēju robežās atlases raundos dalībniekiem neatkārtosies galdiņa kārtas numurs, proti katrs spēlētājs vienā no raundiem kā pirmais izvēlēsies, kurš pēc kārtas novietos ciematu, vienu reizi kā otrais utt.

Tāpat iespēju robežās spēlētāji pirmajā dienā ar vienu spēlētāju vairākas reizes pie viena galdiņa nespēlēs.

Pie galdiņa spēlēs 4 spēlētāji. Ja dalībnieku skaits nedalās ar 4, tad 4–a galdiņi ir ar 3 spēlētājiem (a — atlikums, dalībnieku skaitu dalot ar 4).

Pēc pirmās dienas 32 spēlētāji ar augstāko rangu kvalificēsies otrajai spēļu dienai.

Fināla dienas kārtība

Rezultātu noteikšanai ir ļoti svarīgi, lai otrajā dienā piedalās tieši 32 dalībnieki. Tādēļ, ja kāds no pirmās dienas 32 labākajiem dalībniekiem rezultātu pasludināšanas brīdī zina (vai, laikam ejot, uzzina), ka nevarēs piedalīties noliktajā datumā, viņam ir pienākums par to nekavējoties brīdināt sacensību organizatoru. Tādā gadījumā tiesības startēt fināla dienā tiek dotas nākamajiem aiz strīpas palikušajiem dalībniekiem.

Pirms fināla dienas tiek noteikts visu dalībnieku rangs, ņemot vērā sestdienas spēles, kas noteiks dalībnieku sadalījumu pie galdiņiem pirmajā kārtā. Svētdien būs trīs spēles.

Ceturtdaļfinālā dalībnieki būs sadalīti pēc čūskas drafta principa (pie pirmā galdiņa spēlēs spēlētājs ar 1. rangu, 16. rangu 17. rangu un 32. rangu utt.)

Visi ceturtdaļfinālā uzvarētāji un vēl 8 spēlētāji ar augstāko rangu, balsoties uz piecām aizvadītajām spēlēm (četras pirmās dienas spēles un ceturtdaļfināls), iekļūs pusfinālos.

Pusfinālos 16 spēlētāji pie gladiņiem atkal tiks sadalīti pēc čūskas drafta principa, balstoties uz pašreizējo ranga poziciju.

Finālā iekļūs katra pufināla gadliņa uzvarētājs.

Fināla spēlē laukumu sagatavo un baņķiera funkcijas pilda čempionāta organizatori.

Svētdien visās spēlētāja izvēles numuru noteiks spēlētāju rangs.

Fināla uzvarētājs kļūs par Latvijas „Catan“ čempionu un
iegūs tiesības startēt Pasaules „Catan“ čempionātā!

SVARĪGI JĒDZIENI

Baņķieris

Baņķieris ir izejmateriālu un attīstības kāršu izsniedzējs un saņēmējs. Tikai viņam tiek nodotas izspēlētās izejmateriālu un attīstības kārtis un tikai viņš izsniedz izejmateriālu un attīstības kārtis no bankas. Viņam ir mutiski jāapraksta savas darbības, kad viņš izsniedz kārtis pats sev vai arī kad nodod savas izejmateriālu kārtis bankā. Ja spēlētājs, kam pienākas pildīt baņķiera pienākumus, nav drošs, ka var ar to precīzi un veikli tikt galā, spēlētāji drīkst vienoties par citu baņķieri no sava vidus.

Spēlētāju rangs

Spēlētāju rangu nosaka trīs kritēriji (svarīguma secībā):

  • kopējais uzvaru skaits (piemēram, spēlētājs ar 3 uzvarām vienmēr ir priekšā spēlētājam, kam izdevies uzvarēt 2 reizes);
  • kopējais uzvaras punktu (UP) skaits (ja spēlētājiem ir vienāds uzvaru skaits, tad spēlētājs ar augstāku kopējo UP skaitu ir augstākā ranga vietā);
  • kopējais procentuālo UP (%UP) skaits (situācijā, kad sakrīt gan uzvaru skaits, gan kopējais UP skaits, vietu rangā nosaka %UP summa). Spēlētāja %UP par konkrēto spēli nosaka, dalot šajā spēlē iegūto UP skaitu ar visu galdiņa spēlētāju iegūto UP summu. Lai aprēķinātu %UP spēlēm ar trīs spēlētājiem, spēles UP summa tiek palielināta par šīs spēles vidējo punktu skaitu. Ja šāda korekcija netiktu veikta, dalība trīs spēlētāju spēlēs dotu priekšrocības. Retā gadījumā, ja arī %UP skaits ir vienāds (kas galvenokārt var gadīties pēc pirmā raunda), galvenais tiesnesis izlozē, kurš no spēlētājiem ieņems augstāku pozīciju rangā.

Piezīmes:

  • Spēlētāja UP nosaka, ņemot vērā arī neizspēlētās uzvaras punktu kārtis.
  • Maksimālais UP skaits, ko spēlētājs var nopelnīt, ir 10. Tātad arī tad, ja uzvarētājam spēles gaitā izdevies „sakrāt“ 11 vai vairāk UP (neizspēlējot UP progresa kārtis un/vai iegūt garākā ceļa vai vislielākā karapulka kārti, kad viņam ir 9 punkti), rezultātā tiks ieskaitīti tikai 10.

Spēles anketa

Visos raundos katram galdiņam pirms spēles uzsākšanas tiek izsniegta spēles anketa, kur ir rakstīts raunda numurs, galdiņa numurs, spēles dalībnieku vārdi un punktu tabula. Spēlētāji uzrāda viens otram savu čempionāta dalībnieka karti, tādējādi apliecinot, ka viņi ir tie, kas norādīti anketā. Pēc punktu ierakstīšanas spēles beigās visi spēlētāji apstiprina, ka piekrīt rezultātiem, parakstoties uz spēles anketas.

Spēlētāja krāsas izvēle

Katrā spēlē spēlētājiem jāizvēlas savu figūru krāsa. Ja uz kādu krāsu pretendē divi vai vairāki spēlētāji, tā tiek piešķirta spēlētājiem, kurš ir augstāk galdiņa sarakstā.

KO DER IEVĒROT

  • Nevelc garumā gājienu! Cieni arī citu spēlētāju laiku! Ja uz tavu aicinājumu tirgoties neviens neatsaucas, tas, visticamāk, nozīmē „nē“. Šajā čempionātā raundu ilgums ir stingri ierobežots, tādēļ čempionāta organizatori var būt spiesti noteikt gājiena laika limitu vai pat pārtraukt spēli, nenosakot uzvarētāju.
  • Sakarā ar ļoti ciešo čempionāta grafiku, tiek ierobežots laiks spēles uzsākšanai. Spēlētājam ar pirmo izvēles kārtas numuru ir 5 min., lai izvēlētos krāsu un kurš pēc kārtas viņš liks savu pirmo ciematu. Spēlētājam ar otro izvēlas kārtas numuru ir 3 min., lai veiktu savu izvēli, spēlētājam ar trešo numuru - 2 min. Katram spēlētājam ir 2 min. laika, lai novietotu katru no saviem ciematiem un ceļiem.
  • Kad esat beiguši spēli, ierakstiet rezultātus anketā un paziņojiet par spēles beigām! Izjauciet spēles laukumu, sakārtojot sauszemes lauciņus un skaitļu aplīšus atsevišķās kaudzītēs, kā arī vienkopus savācot katrs savas izmantotās figūras. Jūras lauciņus neizjauciet, jo tie katrā spēlē paliek vienādi izkārtoti. Uzvarētāja pienākums ir atnest anketu tiesnešu galdiņam!
  • Kauliņiem ir pa galdu jāripo — lai tie nebūtu vienkārši „uzlikti“. Ja kaut viens no kauliņiem ir nokritis zemē vai apstājas slīpi, abi kauliņi ir jāpārmet.
  • Spēles dalībnieki ir paši atbildīgi par noteikumu ievērošanas savstarpēju kontroli. Ja pēc kļūdas pieļaušanas ir uzsāktas jaunas darbības, pieļauto kļūdu vairs nedrīkst labot. Piemēram, ja uzkrita „7“, bet aizmirsās (un neviens neatgādināja) pārvietot laupītāju, bet jau aizsākās tirdzniecība un būvniecība, laupītāju vairs nedrīkst pārvietot (tomēr jāatceras, ja spēlētājs kāda iemesla pēc nevēlas pārvietot laupītāju un uzreiz cenšas uzsākt maiņu vai būvēšanu, lai no tā izvairītos, viņam ir jāņem vērā citu spēlētāju atgādinājums laupītāju pārvietot). Tāpat, ja bankā tika nolikti atbilstošie izejmateriāli, bet aizmirsās uzlikt uz laukuma attiecīgo figūru, tad pēc gājiena nodošanas nākamajam spēlētājam figūru likt uz laukuma vairs nedrīkst.
  • Mutiski paziņojumi nav saistoši un gala rīcība var tikt mainīta atkarībā no spēlētāja vēlmēm. Piemēram, ja spēlētājs saka, ka laupīs no spēlētāja A, bet tad tomēr kaut kāda iemesla pēc pārdomā un grib laupīt no spēlētāja B, to drīkst darīt. Vai arī ja spēlētājs nodod bankā mālu un koku, sakot, ka būvēs ceļu, tomēr to vēl neuzbūvē, viņš drīkst, piemēram, piemaksāt labību un aitu un galā uzcelt ciemu.
  • Figūra skaitās uzlikta uz laukuma tad, kad tā ir nolikta legālā vietā un spēlētājs to ir atlaidis. Kamēr spēlētājs figūru vēl nav atlaidis, viņš to drīkst pārvietot arī uz citu vietu. Tomēr, ja figūra ir atlaista, tās atrašanās vietu mainīt vairs nedrīkst.
  • Vienošanās ārpus spēles noteikumiem (piemēram, solījums uzdāvināt limonādi, ja neliks laupītāju) nav saistošas nevienai no pusēm un var tikt pārkāptas bez sekām. Cita lieta, ka vienošanās partneris var to ņemt ļaunā. Tas pats attiecas uz īstermiņa aliansēm — tās nav aizliegtas, taču jebkurā brīdī var sabrukt.
  • Pretinieku lēmumu ietekmēšana ar vārdiem nav aizliegta — mēs pieņemam, ka katrs dalībnieks ir spējīgs patstāvīgi pieņemt lēmumu. Ja vēlaties to spēlētāju, kas, jūsuprāt, manipulē ar citiem, „sodīt“, ir iespējams, piemēram, ar viņu netirgoties vai arī spēlēt pret viņu ar viņa paša ieročiem.
  • Pretinieku fiziska iespaidošana pirms, pēc vai spēles laikā, protams, ir pilnīgi nepieļaujama un nozīmēs dalībnieka diskvalifikāciju.
  • Ja esi nācis just līdzi vai arī esi čempionāta dalībnieks, kas savu spēli jau pabeidzis, tad, vērojot cita galdiņa spēli, ir aizliegts izteikt spēlētājiem dzirdamus komentārus un sniegt padomus. Iejaukšanās spēlē no malas (pat ar šķietami nekaitīgu repliku) var ietekmēt spēles iznākumu un tāpēc nav pieļaujama! Dalībnieks, kas veic šādu iejaukšanos, atkarībā no tās „kaitīguma pakāpes“ var saņemt no brīdinājuma līdz pat diskvalifikācijai (galvenā tiesneša lēmums).

Spēles tiek spēlētas ar pamatspēles „Catan“ Baltijas versiju. Komunikācija spēles gaitā notiek latviešu valodā, taču visi spēles dalībnieki drīkst vienoties arī par citu valodu.

Jautājumu un neskaidrību gadījuma sazinies ar galveno organizatoru: janis.bernans@brain-games.com

Top2.png__PID:558f0e84-45fe-4e85-9e71-419edd0489df

Brain Games dāvanu karte 75€ vērtībā

Top1.png__PID:dd6ffdf5-4980-45cd-99b5-3f29abe8b286

Brain Games dāvanu karte 100€ vērtībā + dalība Pasaules čempionātā

Top3.png__PID:e00aca8d-3b19-4414-8ed7-69d61372e5ac

Brain Games dāvanu karte 50€ vērtībā

Top1.png__PID:dd6ffdf5-4980-45cd-99b5-3f29abe8b286

Brain Games dāvanu karte 100€ vērtībā + dalība Pasaules čempionātā

Top2.png__PID:558f0e84-45fe-4e85-9e71-419edd0489df

Brain Games dāvanu karte 75€ vērtībā

Top3.png__PID:e00aca8d-3b19-4414-8ed7-69d61372e5ac

Brain Games dāvanu karte 50€ vērtībā

4. vieta: Brain Games dāvanu karte 25€ vērtībā

16 labākie spēlētāji saņems atlaidi dalības maksai Catan Baltijas čempionātā.

REĢISTRĀCIJA

Liquid error (sections/pf-d3b9441f line 132): product form must be given a product

Reģistrācijas anketa ŠEIT.

Dalības maksa: 10€

Vietu skaits ir ierobežots tāpēc neatliec pieteikšanos uz pēdējo brīdi!

Čempionātā drīkst piedalīties no 14 gadu vecuma!

Seko līdzi jaunumiem Facebook pasākumā.

Ja kādu iemeslu dēļ tomēr netiec uz čempionātu, lūdzu par to informēt turnīra organizatoru. Naudas atgriešana par samaksāto dalību iespējama līdz 12. aprīlim.

HALL OF FAME/VARASEMAD VÕITJAD

600x600-Catan.jpg__PID:b633c122-102f-4e3f-ac23-f7831d1aa9ca

Eleri
2023 Estonian Champion

600x600-KLASK.jpg__PID:9b222f87-b759-4034-ae87-1d94414b39ba

Virko
6th place @ 2022 European Championship

600x600-Carcassonne.jpg__PID:a9ca3945-20af-4e75-bd25-4efa278a4531

Egery
2021 Estonian Champion

600x600-Sparnotie.jpg__PID:597d8f67-414a-4b85-bc29-2c1c80b0dc45

Deivi
2020 Baltic Champion

VÕTA ÜHENDUST

VÕTA ÜHENDUST MEIE ÜRITUSTE KORRALDUSTIIMIGA

0